Trening, a stres

Antystresowa siła treningu

Codziennie jesteśmy narażeni na nowe dawki stresu. Mnogość obowiązków, brak czasu na odpoczynek powodują, że poziom stresu w naszym organizmie wzrasta. W takich sytuacjach nasz organizm wytwarza dwa, niekorzystne dla zdrowia hormony: adrenalinę oraz kortyzol. Ich działanie sprawia, że jesteśmy bardziej zmęczeni, tracimy odporność, a organizm jest podatny na problemy z nadciśnieniem czy podwyższonym poziomem cukru we krwi.


Czy trening redukuje stres?

Tak, trening to najprostszy i najzdrowszy sposób aby zwalczyć negatywne skutki stresu. Ruch wpływa na procesy hormonalne, obniżając poziom adrenaliny i kortyzolu w organizmie poprzez przyśpieszenie krążenia. Dodatkowo wydziela endorfiny – hormony szczęścia, które poprawiają samopoczucie i nastrój. Wysiłek dotlenia organizm, dzięki czemu przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania mózgu, za czym idzie poprawa koncentracji oraz sprawności intelektualnej i lepsze radzenie sobie w sytuacjach stresowych. Przy wysokiej wydolności tlenowej, łatwiej poradzić sobie z podwyższonych tętnem i szybkim biciem serca. Badania naukowe wskazują na to, że sport jest również skuteczny w walce z depresją – podstawą jest tutaj kontakt z ludźmi np. podczas treningu tj. aerobik. Zmniejszenie napięcia przy treningu generuje napływ sił witalnych, za czym idzie uśmiech i satysfakcja.


Jaki trening redukuje stres?

Każda aktywność fizyczna wpływa w dużym stopniu na poziom naszego stresu – szczególnie jeśli uprawiamy ją na zewnątrz i przy okazji dotleniamy organizm. Mimo to polecane są:

Slow Jogging – czyli trening o niskiej intensywności, który polega na lekkim i powolnym biegu, który wykorzystuje 50% maksymalnego poboru tlenu. Udowodniono, że wystarczy 30 minut dziennie, aby pozytywnie wpłynął na utrzymanie zdrowia i długowieczność.

Joga – to spokojna i statyczna praktyka, która składa się głównie z pozycji siedzących oraz leżących, w których musimy wytrwać nawet kilkanaście minut. Przede wszystkim rozciąga nasze ciało, pomaga mięśniom i stymuluje układ nerwowy.

Trening Vau Therm – to bieg w specjalnej, nowoczesnej maszynie w Beauty Body Studio Radom, którego tempo jest indywidualnie dostosowane do klienta. Dzięki wykorzystaniu podczerwieni i ciśnienia, trening ten pozwala spalić cztery razy więcej kalorii. Dzięki temu szybciej uzyskujemy efekty, jednocześnie minimalizując nasz wysiłek.

Funkcja dostępna tylko dla zalogowanych.