Zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie

Piękna sylwetka jest marzeniem wielu z nas. Ale czy mamy świadomość tego, co zrobić, aby uzyskać zadowalający efekt? Aktywność fizyczna i regularne treningi są ważnym elementem w dążeniu do wymarzonej sylwetki, ale czy jedynym? Oczywiście, że nie. Niezbędna jest również zdrowa, odpowiednio zbilansowana dieta. To Ty codziennie podejmujesz decyzje jak chcesz żyć teraz i jak Twój organizm będzie funkcjonował za kilka czy kilkanaście lat. Jedzenie to paliwo dla Twojego organizmu. Zadbaj o to, by było jak najlepszej jakości.


Jak zadbać o zdrowe odżywianie?

Przede wszystkim zadbaj o różnorodność swojej diety i nie ograniczaj się do kilku takich samych produktów. Niech Twoja dieta zawiera wiele różnych zdrowych produktów z każdej kategorii. Spożywaj białko, tłuszcze i węglowodany. Jedz wszystko, ale w odpowiednich ilościach. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że dostarczasz organizmowi wszystkich, niezbędnych do funkcjonowania składników. Jeśli nie jesteś pewna / pewien jak samodzielnie komponować posiłki, żeby zapewnić sobie odpowiednią ilość tych składników? Skorzystaj z porad naszego dietetyka w Beauty Body Studio Radom i umów się na wizytę.


umów się na wizytę


Triki zdrowego odżywiania:

- Owoce jedz raczej w pierwszej połowie dnia – owoce są fantastycznym źródłem witamin, ale mają również dużo kalorii i węglowodanów. Właśnie dlatego poleca się zjedzenie banana po treningu. Staraj się jeść owoce rano, aby organizm zdążył poradzić sobie z kaloriami.

- Jedz regularnie – organizm nie będzie robił zapasów tłuszczu na czas bez jedzenia, będzie wiedział, że zaraz coś dostanie.

- Wyklucz z diety żywność wysoko przetworzoną oraz cukier – zrezygnuj z szybkich posiłków na mieście typu fast food oraz ze słodkich napoi.

- Ogranicz spożycie pszenicy, soli i krowiego mleka. Zastąp je mlekiem roślinnym.

- Nie przejadaj się – kończ posiłek zanim pojawi się uczucie sytości, a najlepiej przed jedzeniem wypij szklankę zimnej wody.

- Nie podjadaj między posiłkami – możesz przygotować sobie zdrowe przekąski np. pokroić zielonego ogórka, albo wziąć ze sobą kilka orzechów.

- Przemyśl zakupy – przed wyjściem na zakupy koniecznie coś zjedz – głodny podejmiesz złe decyzje. Dodatkowo zawsze idź na zakupy z wcześniej sporządzoną listą i nie kupuj niczego więcej. Dzięki temu unikniesz walki z samym sobą otwierając lodówkę lub szafkę w domu.

- Słodycze dawkuj sobie ostrożnie i zawsze w zdrowej postaci – jeśli nie potrafisz żyć bez słodkich dodatków to nic takiego. Jeden batonik dziennie, jeśli mieści się w Twoim zapotrzebowaniu kalorycznym to nie zbrodnia. Lepszym jednak rozwiązaniem będzie przygotowywanie samodzielnie słodkości ze zdrowych przepisów.

- Jedz powoli, gryź bardzo dokładnie – delektuj się posiłkiem i staraj się nie zjadać ich na raz.

- Nie popijaj posiłków – wypij szklankę wody 30 minut przed i 30 minut po posiłku.

- Dbaj o nawodnienie organizmu – pij minimum 2 litry wody dziennie, a najlepiej skonsultuj ilość wody z naszym dietetykiem, ponieważ każdy z nas potrzebuje innego nawodnienia ze względu na tryb życia i wagę.


Funkcja dostępna tylko dla zalogowanych.